Mijn naam is Daniƫlle Wilborts en mijn praktijk is gelegen in Haghorst: een klein dorpje in Noord Brabant.
Op dit moment ben ik als Specialist Hoogbegaafdheid en Plusklas-leerkracht werkzaam op stichtingsniveau voor 4 basisscholen. Naast het bieden van onderwijs aan (hoog-) begaafde kinderen ben ik verantwoordelijk voor het beleidsmatig gedeelte wat hierbij hoort. Samen met de betreffende scholen ga ik kijken wat op schoolniveau wenselijk is om vervolgens de praktische stap naar mogelijkheden te kunnen maken. Het delen van kennis is hierbij een belangrijk onderdeel!
Tevens maak ik deel uit van het team 'Talent in Beeld' van Samenwerkingsverband Plein 013 als medewerker van Steunpunt Hoogbegaafde leerlingen.

In 2000 heb ik mijn Pabo-diploma behaald en sindsdien ben ik werkzaam in het basisonderwijs. In de opvolgende jaren heb ik steeds diverse cursussen en opleidingen gevolgd gericht op het jonge kind maar later vooral op het begeleiden en coachen van kinderen. In 2012 heb ik de mogelijkheid gekregen om als Intern begeleidster te mogen gaan werken: een functie die me de uitdaging bood waar ik naar op zoek was. Het volgen van de opleiding Master SEN was daarbij een logisch vervolg. Naast aandacht voor het (oplossingsgericht) begeleiden heb ik tevens de modules gevolgd die gericht waren op Hoogbegaafdheid. Na het afronden van deze opleiding in 2014 als specialist Hoogbegaafdheid wilde ik me graag nog verder bekwamen: alle kinderen zijn immers uniek, ook de (hoog-) begaafde kinderen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik me heb ingeschreven voor een vervolgopleiding die ik in 2016 met goed gevolg heb afgerond: Begaafd en Speciaal bij Slim Educatief in Utrecht. Tijdens deze opleiding heb ik kennis gemaakt met interventies en mogelijkheden om in te zetten wanneer (hoog-) begaafde kinderen belemmerd worden door een leer- of ontwikkelingsstoornis. In november 2019 rond ik de opleiding Expert Beelddenken af: naast het in beeld brengen of een kind talig of visueel is ingesteld kan ik met het bijbehorende individueel onderwijskundig onderzoek tevens een inschatting maken van de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind.